Известие

Collapse
No announcement yet.

Изгасена с пуснат климатик

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Изгасена с пуснат климатик

    Алфитата ми направи следния номер днес изгасих я с пуснат климатик.Запалвам след 10мин. подавам газ да тръгна и изгасна при което се чу някъкъв странен звук на пластамаси(поне аз го определям като такъв) все едно се намества нещо запалвам пак оборотите падат и пак изгася викам честито тва беше.Сетих се че до сега несъм я загасял с пуснат климатик който да се пусне веднага при запалването дадох контакт изгасих климатика махнах ключа запалих на ново с изгасен климатик и всичко вече беше OK.Несъм опитвал повторно упражненето с пуснат климатик странна история някви идеи за случката от какво може да е породена или да му се е случвало на някой колега.
    Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
    0w40 Shell Helix Ultra

  • #2
    Първоначално публикувано от fakirastanly Покажи съобщение
    Алфитата ми направи следния номер днес изгасих я с пуснат климатик.Запалвам след 10мин. подавам газ да тръгна и изгасна при което се чу някъкъв странен звук на пластамаси(поне аз го определям като такъв) все едно се намества нещо запалвам пак оборотите падат и пак изгася викам честито тва беше.Сетих се че до сега несъм я загасял с пуснат климатик който да се пусне веднага при запалването дадох контакт изгасих климатика махнах ключа запалих на ново с изгасен климатик и всичко вече беше OK.Несъм опитвал повторно упражненето с пуснат климатик странна история някви идеи за случката от какво може да е породена или да му се е случвало на някой колега.
    Ако ти е блокирал компресора се товари мотора и изгасва.На загасена кола бръкни до компресора и пробвай да завъртиш съеденителя /котвата/ на ремъчната шайба на компресора.Ако не се завърти значи е заминал.А по-лесно ще ти е ако запалиш колата да пуснеш климатика за кратко и да видиш какво се случва.Те това е котвата която трябва да завъртиш на ръка при ИЗГАСЕН мотор.
    Attached Files
    Last edited by alfista 96; d.m.y г., 20:24.
    Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Запалих я пуснах клматика духа си студено когато се включва компресора се чува от вън щрак което е нормално си мисля при това щракване за момент мръдват оборотите надолу с много малко и после се връщат отново на 800 и малко отгоре.Вероятно моята грешка беше че я запалих с много консуматори климатик,музика и къси светлини.
      Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
      0w40 Shell Helix Ultra

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от fakirastanly Покажи съобщение
        Запалих я пуснах клматика духа си студено когато се включва компресора се чува от вън щрак което е нормално си мисля при това щракване за момент мръдват оборотите надолу с много малко и после се връщат отново на 800 и малко отгоре.Вероятно моята грешка беше че я запалих с много консуматори климатик,музика и къси светлини.
        Ем значи перкай си тогава и не го мисли
        Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          Колега няма как климатика да ти пречи на мотора. Ако е блокирал и двигателя работи то пистовия ремък става на конци за секунди. Както и ти на ръка няма как да разбереш дали има проблем в компресора без да го свалиш.
          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
          Peugeot 508 RXH 02.2013

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от fakirastanly Покажи съобщение
            Алфитата ми направи следния номер днес изгасих я с пуснат климатик.Запалвам след 10мин. подавам газ да тръгна и изгасна при което се чу някъкъв странен звук на пластамаси(поне аз го определям като такъв) все едно се намества нещо запалвам пак оборотите падат и пак изгася викам честито тва беше.Сетих се че до сега несъм я загасял с пуснат климатик който да се пусне веднага при запалването дадох контакт изгасих климатика махнах ключа запалих на ново с изгасен климатик и всичко вече беше OK.Несъм опитвал повторно упражненето с пуснат климатик странна история някви идеи за случката от какво може да е породена или да му се е случвало на някой колега.
            Първоначално публикувано от fakirastanly Покажи съобщение
            Запалих я пуснах клматика духа си студено когато се включва компресора се чува от вън щрак което е нормално си мисля при това щракване за момент мръдват оборотите надолу с много малко и после се връщат отново на 800 и малко отгоре.Вероятно моята грешка беше че я запалих с много консуматори климатик,музика и къси светлини.
            По принцип на наште климатика искаш не искаш се пуска още със запалването.Не съм чел инструкция преди палене да си изключваш климатика и приди гасене да го изключваш.Относно консуматоритекато дам на контакт фаровете и радиото ми се изключват и когато запали пак тръгват.Мисля че това е направено с цел цялата мощност на акумолатора да отива към стартера и бобините.Нещо там следи като се получи нам къв си пад на напрежението изключва излишните консуматори и като заработи мотора респективно алтернатора който възстановява напрежението пак се включват.Моментното пропадане на оборотите при тръгване на климатика е нормално защото това малко или много си е допълнителен внезапен товар за мотора и компютъра веднага ги възстановява.А това дето ти се е случило нямам идея какво е.Ма ако ти е блокирала някоя шайба то ще е свирене, миризма на изгоряла гума ка се стигне дотам щото ремъка ще се накъса.Двигателя има достатъчно мощност да превърти ремъка/пистовия де/.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #7
              Ако е било първо пускане на климатика (компресора) след зимния сезон, е много вероятно да се е получило високо налягане в системата, от което да се е затормозил компресора, а от там да са паднали оборотите на двигателя и - стоп.
              Високото налягане в системата обикновено става от "блокиране" на филтър - изсушителя или на елемент в нагнетателната част на системата.
              Затова вероятно в книжките на 156 - ците пише:
              LOOKING AFTER THE SYSTEM
              During the winter the climate control system
              must be turned on at least once a
              month for about minutes.
              Before summer, have the system checked
              at Alfa Romeo Authorized Service.

              Аз лично, през зимата когато е по-топло си пускам климатика за 10-тина минути, когато се сетя за тази инструкция.
              Ако проблема стане "хроничен" може би е добре да провериш наляганията (високото и ниското) на климатичната система на стенд.

              Comment


              • #8
                Полезна информация
                на братми за нисана информацията е сходна за климатика
                Но в книжката на 147 пише и друго

                TWO-ZONE CLIMATE CONTROL SYSTEM
                IMPORTANT The climate control compressor only works with the engine running
                and an outside temperature above 4°C.

                спазваме твоя съвет но трябва да е и над 4°C
                вероятна причниа е заради фреона R134a може и компресора дане бачка при ниски температури и да се спече.
                А и аз бях надупил климатика на Low и Hi Fan което неспоменах по горе.
                Ако има проблеми ще я заведа да я видят за сега бачка.Колко фреон сабира 147-цата че цената тук при нас е 40лв. за 100гр. при най печения майстор в града.
                Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
                0w40 Shell Helix Ultra

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Vlado A. Покажи съобщение
                  Ако е било първо пускане на климатика (компресора) след зимния сезон, е много вероятно да се е получило високо налягане в системата, от което да се е затормозил компресора, а от там да са паднали оборотите на двигателя и - стоп.
                  Високото налягане в системата обикновено става от "блокиране" на филтър - изсушителя или на елемент в нагнетателната част на системата.
                  Затова вероятно в книжките на 156 - ците пише:
                  LOOKING AFTER THE SYSTEM
                  During the winter the climate control system
                  must be turned on at least once a
                  month for about minutes.
                  Before summer, have the system checked
                  at Alfa Romeo Authorized Service.

                  Аз лично, през зимата когато е по-топло си пускам климатика за 10-тина минути, когато се сетя за тази инструкция.
                  Ако проблема стане "хроничен" може би е добре да провериш наляганията (високото и ниското) на климатичната система на стенд.
                  При мен климатроника седи на авто през цялата година. Компресора работи не само когато е топло а и при студено с цел да предотвратява постъпване на влага в купето и изпотяване на стъклата. Отделно на това в системата има пресостат който следи за ниско и високо налягане и изключва муфата на компресора.
                  Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                  Peugeot 508 RXH 02.2013

                  Comment


                  • #10
                    Честно казано това ми звучи разумно постоянно да си бачка (като домашните климатици) но тук в Разград независимо от това което казват по ТВ-то зимата си е доста студ често се случва да е над - 20 °C сутрините (вчера беше -1 °C сутрина в 6:30 вечерта като ми се случи историята с изгасването беше 23°C ).
                    Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
                    0w40 Shell Helix Ultra

                    Comment


                    • #11
                      Извинявам се, грешка! Взели са ми 50 лв. за 500 гр. преди 2 години, но плащаш само колкото са ти допълнили.
                      Процедурата е:
                      1. Изсмукват всичкия фреон от системата и го претеглят.
                      2. Пълнят колкото трябва + масло и индикатор за течове. Би трябвало да платиш само колкото са добавили.
                      3. Проверяват ВН и НН на системата.
                      На 147 не знам колко е количеството фреон в системата, но сигурно го пише някъде по табелките под предния капак (ако не са махнати). Иначе, някъде в Интернет ще намериш.
                      Last edited by Vlado A.; d.m.y г., 17:08.

                      Comment


                      • #12
                        На 147 е 550гр. Какви са тея цени при вас на 100 гр. фреон не знам. Аз миналото лято като зареждах майстора ми обяви цена по 10 лв. на 100 гр и за цялата ми система понеже събира 550гр ми обяви 50 лв цена.
                        Алфа Ромео 147 ТС 1.6 120 к.с. 2001г. "ГИ-Ловато"

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                          При мен климатроника седи на авто през цялата година. Компресора работи не само когато е топло а и при студено с цел да предотвратява постъпване на влага в купето и изпотяване на стъклата. Отделно на това в системата има пресостат който следи за ниско и високо налягане и изключва муфата на компресора.
                          Има една температура под която компресорът не се пуска, независимо от състоянието на климатроника. Мисля, че беше +5 градуса.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Има една температура под която компресорът не се пуска, независимо от състоянието на климатроника. Мисля, че беше +5 градуса.
                            А ако навън е 2 гр.в купето 26 и пуснеш климатика в режим на рециркулация?
                            Звука на пластмаси може да е от настройките на клапите, ако се е получил тотален срив в захранването.
                            Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:27.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              А ако навън е 2 гр.в купето 26 и пуснеш климатика в режим на рециркулация?
                              Звука на пластмаси може да е от настройките на клапите, ако се е получил тотален срив в захранването.
                              Ето как е при 166. Не вярвам при другите логиката да е много по-различна:


                              Compressor engagement
                              The compressor is enabled with the:

                              evaporator temperature close to 5 ° C
                              defrost function selected
                              recirculation function switched off and outside temperature above 5 ° C.
                              The compressor is disabled with the:

                              recirculation function engaged and the outside temperature below - 5 ° C
                              recirculation function switched off and the outside temperature 3 ° C.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X